Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
1
2
3
4
6
7
8
9
20
21
22
23
25
26
27
29
31

Koncerty Symfoniczne Na Zakończenie 71.sezonu Art...

Koncerty
Termin: piątek, 23 czerwca 19:00

Miejsce: Filharmonia Warmińsko-Mazurska

Szanowni Państwo,

W dniu 23 i 24 czerwca 2017r. ( piątek; godz. 19.00, sobota; godz.18.00) odbędą się koncerty na wieńczące 71. Sezon Artystyczny oraz cykl Mistrzowskich Recitali Fortepianowych w Warmińsko-Mazurskiej Filharmonii. Koncerty rozpocznie znakomity pianista Kondrat Skolarski, który wraz z orkiestrą symfoniczną Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej pod dyrekcją Piotra Sułkowskiego zaprezentuje Koncert fortepianowy f-moll op. 21 Fryderyka Chopina. 
O grze pianisty powiedzieli: prof. Pavel Gililov – Bardzo rzadko dziś można znaleźć muzyka, który potrafi wyczarować dźwięk tak soczysty, śpiewny i pełen odcieni. (…) Jego liryczno-dramatyczne interpretacje są wyjątkowo osobiste i łatwo je zapamiętać oraz rozpoznać wśród tysiąca wykonań innych pianistów, prof. Krzysztof Penderecki – Wielki wirtuoz fortepianu, prof. Peter Feuchtwanger, – Kiedy słucham gry Konrada Skolarskiego, przypomina mi się złoty wiek pianistyki. 

W drugiej części koncertu filharmonicy warmińsko-mazurscy pod dyrekcją Piotra Sułkowskiego wraz solistami Edytą Piasecką i Sebastianem Szumskim z towarzyszeniem olsztyńskich chórów: Akademickiego Chóru „BEL CANTO” Wyższej Szkoły Informatyki  i Ekonomii TWP w Olsztynie, Chóru „ARS VOCALE”  Instytutu Muzyki –  Wydziału Sztuki Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie oraz Chóru „CANTORES VARMIENSES” działającego przy Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej (przygotowanie chórów – Benedykt Błoński) wykonają kompozycję Carmina Burana Carla Orffa. 

Powstałą w 1937 roku kantatę sceniczną kompozytor opatrzył podtytułem: Świeckie pieśni na głosy solowe i chór z towarzyszeniem instrumentów i magicznych obrazów. Dzięki zastosowaniu oryginalnych środków kompozytorskich, oparta na średniowiecznym zbiorze pieśniCarmina Burana (Codex buranus) przyniosła Orffowi uznanie i sławę. Zbudowany w formie kantaty utwór, który kompozytor podzielił na trzy części, spinając je klamrą chóralnego „O Fortuna” od czasu swojego powstania jest częstym „gościem” sal koncertowych na całym świecie.

23 czerwca 2017 r. (piątek), godz. 19.00 sala koncertowa Filharmonii
24 czerwca 2017 r. (sobota), godz.18.00 sala koncertowa Filharmonii

Zakończenie 71. Sezonu Artystycznego oraz cyklu Mistrzowskich Recitali Fortepianowych w Warmińsko-Mazurskiej Filharmonii im. Feliksa Nowowiejskiego w Olsztynie

Piotr Sułkowski – dyrygent 
Konrad Skolarski – fortepian

Edyta Piasecka – sopran 
Sebastian Szumski – baryton

Akademicki Chór „BEL CANTO” Wyższej Szkoły Informatyki  i Ekonomii TWP w Olsztynie (dyrygent Jan Połowianiuk)
Chór „ARS VOCALE”  Instytutu Muzyki –  Wydziału Sztuki Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (dyrygent - Katarzyna Bojaruniec)

Chór „CANTORES VARMIENSES” przy Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej - ( dyrygent, przygotowanie chórów – Benedykt Błoński)

Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej

W programie:

Fryderyk Chopin – Koncert fortepianowy f-moll op. 21 
Carl Orff – Carmina Burana – Kantata sceniczna na orkiestrę, chór i głosy solowe


Konrad Skolarski – fortepian

Doktor sztuki muzycznej, adiunkt Katedry Fortepianu Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie.

Urodził się w 1980 roku w rodzinie muzyków. Naukę gry na fortepianie rozpoczął w wieku 4 lat pod kierunkiem prof. Marka Mizery. W wieku 9 lat wykonał Koncert f-moll J. S. Bacha z orkiestrą Concerto Avenna. W latach 1995–1998 uczył się pod kier. Janusza Olejniczaka. W latach 1998–2005 był uczniem rosyjskiej pianistki, prof. Olgi Rusiny. W 2001 roku zajął I miejsce na III Międzynarodowym Konkursie im. Piotra Czajkowskiego w Hiszpanii (Huesca). W roku 2007 Konrad Skolarski ukończył studia w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Alicji Palety-Bugaj, zaś w latach 2007–2010 był studentem Hochschule für Musik und Tanz w Kolonii (studia podyplomowe Konzertexamen), w mistrzowskiej klasie prof. Pavla Gililova. Od 2010 roku Konrad Skolarski jest uczniem prof. Petera Feuchtwangera, pod którego kierunkiem pracowało wielu wybitnych pianistów, m.in. Martha Argerich, Nelson Freire, Tatiana Nikolaeva czy Shura Cherkassky.

Profesor Pavel Gililov tak charakteryzuje grę artysty: „Bardzo rzadko dziś można znaleźć muzyka, który potrafi wyczarować dźwięk tak soczysty, śpiewny i pełen odcieni. (…) Jego liryczno-dramatyczne interpretacje są wyjątkowo osobiste i łatwo je zapamiętać oraz rozpoznać wśród tysiąca wykonań innych pianistów”.

W 2012 roku Konrad Skolarski podpisał kontrakt płytowy z firmą DUX, która wydała dwa jego albumy. Nagrania te zostały wysoko ocenione przez międzynarodową krytykę muzyczną (nagroda prestiżowego periodyku muzycznego DIAPASON „5” oraz nominacja do nagrody Fryderyk). Artysta jest wykładowcą Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Konrad Skolarski, znany z bardzo ciekawych programów koncertów, prowadzi aktywną działalność koncertową, wśród ostatnich występów wymienić można II koncert Rachmaninova pod batutą Michaiła Jurowskiego w Filharmonii Narodowej, recitale między innymi na 20. Wielkanocnym Festiwalu Ludwiga van Beethovena, na 30. International Izmir Festival w Turcji.

Konrad Skolarski jest reprezentowany przez Stowarzyszenie im. Ludwiga van Beethovena.


Edyta Piasecka - sopran

Jest absolwentką Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Krakowie. Już na 3-cim roku studiów zadebiutowała w Operze Krakowskiej partią Królowej Nocy w „Czarodziejskim flecie” pod dyr. K. Bumanna. Pięć lat później rolę tą prezentowała podczas tournee w Holandii w koprodukcji z Teatrem Wielkim z Budapesztu.

Brawurowy debiut artystki odbył się w 2003 roku w Teatrze Wielkim w Warszawie w roli Hrabiny di Folleville w polskiej prapremierze „Podróży do Reims” pod dyr. A. Zeddy u boku Ewy Podleś.

Zaowocowało to wieloletnią współpracą z najważniejszym polskim teatrem operowym.
W kolejnych latach wystąpiła we wznowieniu (w 2004r ) „Halki” Moniuszki jako Zofia w reż.Marii Fołtyn. Następnie w 2007 brała udział w premierze „Cyrulika sewilskiego” Rossiniego w partii Rozyny pod dyrekcją W.Cretchfielda. W 2015r wystąpiła we wznowieniu „Traviaty” Verdiego w Violettcie pod dyrekcja Maestro Claudio Montanaro w reżyserii Mariusza Trelińskiego.

Współpracowała z Operą Dolnośląską we Wrocławiu, gdzie zadebiutowała w partii Rosiny w „Cyruliku sewilskim” oraz Frasquity w „Carmen”.

Od 1999 do 2011 roku była solistką Opery Krakowskiej, gdzie wykonywała następujące partie: Rozyny w „Cyruliku sewilskim”, Neddy w „Pajacach”, Hanny w „Strasznym Dworze”, Łucji w „Łucji z Lammermoor”, Coraliny w „Torreadorze”, Violetty w „Traviacie”, Gildy w „Rigoletto”, Zosi w „Halce”, Fiordiligi w „Cosi fan tutte”, Królowej Nocy w „Czarodziejskim flecie”, Rozalindy w „Zemście nietoperza”.

Podczas festiwalu Sacrum Profanum w Krakowie wzięła udział w widowisku „Carmina Burana”. Była wyróżniona zaproszeniem do koncertu „Last Night of the Proms In Cracow 2003” pod dyrekcją M. Fitzgeralda z NOSPR.

Podczas drugiej edycji krakowskiego festiwalu Sacrum Profanum wystąpiła w „Requiem” Mozarta pod dyrekcją T. Bugaja. W 2005 roku wystąpiła z „Requiem” Mozarta w Filharmonii Krakowskiej, tym razem pod dyrekcją M. Zilma, a także w II Symfonii c-moll G.Mahlera pod dyrekcją V.Schmidta Gertenbacha. W lipcu 2005 miała zaszczyt uczestniczyć w „Internachionale Orgel Woche Musica Sacra” w Norymberdze, wykonując II Symfonię c-moll Mahlera pod dyrekcją T. Bugaja. Rok 2005 przyniósł również udział w prestiżowym „Festival delle Nazioni w Citta di Castello” we Włoszech. 2006 rok zaowocował nagraniem widowiska telewizyjnego pod dyr. M. Błaszczyka podczas Festiwalu im. J. Kiepury w Krynicy. 

W 2007 roku zadebiutowała na scenie Filharmonii Poznańskiej pod dyrekcją W. Pijarowskiego. Rok 2007 to również rozpoczęcie współpracy z Filharmonią Śląską.

Ważnym wydarzeniem 2008 roku był debiut w Filharmonii Narodowej w Mszy As-dur F. Schuberta pod dyrekcją W. Wellera oraz wykonanie „Oratorium na Boże Narodzenie” J. S. Bacha w Filharmonii Śląskiej.

W 2010 roku zadebiutowała na scenie Filharmonii Jeleniogórskiej pod dyrekcją M. J. Błaszczyka.  Z powodzeniem wystąpiła w premierze „Czarodziejskiego fletu” w partii Królowej Nocy w Operze Bałtyckiej pod dyrekcją J. M. Florencio. W tym też roku dokonała nagrania telewizyjnego na „Międzynarodowym Festiwalu” w Łańcucie, zadebiutowała na „Festiwalu Muzycznym Krystyny Jamroz” w Busku Zdroju oraz „Międzynarodowym Festiwalu” w Mielcu. W 2010 roku wystąpiła również w oratorium „Stabat Mater” pod dyr. K.Bumana w Filharmonii Bałtyckiej. Jej sukcesem w roku 2010 jest debiut w „Normie”, gdzie brawurowo wykonała partię Normy u boku Zorana Todorovicha pod dyrekcją P.Przytockiego. 2011 rok to kolejne sukcesy artystki - debiut w wykonaniu „Requiem" G. Verdiego z S. Toczyską pod dyr. K. Bumanna podczas inauguracji Gdańskiego Festiwalu Muzycznego w Katedrze Oliwskiej oraz udział w inauguracji sezonu Orkiestry Symfonicznej
w Toruniu w „Angelusie" Kilara pod dyr. J. M. Błaszczyka.

 
W roku 2012 zadebiutowała na scenie Opery Bytomskiej partią Traviaty w reż. W. Ochmana.
W 2013 roku wystąpiła w koncertowej wersji „Zemsty nietoperza” pod dyr. A. Klocka.

W 2015 roku wystąpiła w „Cyganerii” Pucciniego partia Mimi - wersja koncertowa pod dyrekcją Tadeusza Wojciechowskiego w Filharmonii Podkarpackiej.

Brała udział w wielu kursach mistrzowskich, m.in. Bachakademie u prof. Anny Reynols, a także u A. Kaweckiej, Ch. Elsnera, A. Pears, R. Karczykowskiego.

Jest laureatką wielu nagród:

I miejsce na „Kursie Mistrzowskim dla Śpiewaków Operowych”, organizowanym w przez prof. Ryszarda Karczykowskiego (1997),

Nagroda specjalna dla najlepszego głosu żeńskiego i udział w koncertach z cyklu „Promocja Polskich Talentów” w Austrii (koncerty w Eisenstadt i Baden 1998 rok),

Nominacja do nagrody „PASZPORTY POLITYKI” w kategorii „Muzyka poważna” (2004 rok),

Nagroda im. A. Hiolskiego za „Debiut operowy w Teatrze Wielkim” (2008),

Nagroda „Gwiazda wokalistyki” 47 Festiwal im. Jana Kiepury w Krynicy.

International Opera Awards 2017 za Operę Goplana.

Występuje na scenach operowych: Teatr Wielki w Warszawie, Teatr Wielki w Łodzi, Opera w Krakowie, Opera Bałtycka w Gdańsku, Opera Śląska we Wrocławiu, Opera i Filharmonia Podlaska w Białymstoku, Teatr Wielki w Budapeszcie.

Koncertowała w: Filharmonii Krakowskiej, NOSPR w Katowicach, Filharmonii Śląskiej w Katowicach, Filharmonii Dolnośląskiej w Jeleniej Górze, Filharmonii Poznańskiej, Filharmonii w Zabrzu, Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku, Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy, Filharmonii w Zabrzu, Filharmonii Narodowej w Warszawie, Filharmonii Częstochowskiej, Mazowieckim Teatrze Muzycznym w Warszawie.

Koncertowała z Toruńską Orkiestrą Symfoniczną w Toruniu, Sinfonią Juventus w Warszawie, Orkiestrą Sinfonietta Cracovia. Występowała w takich krajach jak Belgia, Holandia, Niemcy, USA, Dania, Kuwejt, Włochy.

Uczestniczyła w wielu festiwalach krajowych i zagranicznych m.in. „Sacrum Profanum” w Krakowie, „Internachionale Orgel Woche Musica Sacra” w Norymberdze, „Festival delle Nacioni” w Citta di Castello we Włoszech, „Festiwal im. Jana Kiepury” w Krynicy, „Festiwal Viva il canto” w Cieszynie, „Festiwal Letni Operowy” w Krakowie, „Międzynarodowy Festiwal” w Mielcu, „Festiwal Muzyczny” w Łańcucie, „Międzynarodowy Festiwal im. Krystyny Jamroz” w Busku Zdroju, Festiwal Viva! Canaletto w Warszawie - Opera Narodowa, 6 Festiwal im. J. Waldorffa w Radziejowicach, Festiwal Letni Muzeum Karola Szymanowskiego willa „Atma” w Zakopanem.

Sebastian Szumski – baryton           

Urodził się w 1984 roku w Zakopanem. Ze śpiewem związany jest od 9 roku życia. W latach 1995- 2005, był śpiewakiem Chóru Chłopięco- Męskiego Filharmonii Poznańskiej. Z zespołem tym koncertował w Polsce i na świecie, występując na najważniejszych estradach i festiwalach muzycznych. Jest absolwentem Wydziału Wokalno- Aktorskiego Akademii Muzycznej w Krakowie ( dyplom z wyróżnieniem) w klasie dr Marka Rzepki. Swoje umiejętności wokalne doskonalił na licznych kursach mistrzowskich pod kierunkiem: Heleny Łazarskiej, Evy Blahovej, Charlesa Kellysa, Rudolfa Piernaya, Ryszarda Karczykowskiego, Teresy Żylis- Gara.

Debiutował już na pierwszym roku studiów, w Filharmonii Poznańskiej, pod batutą prof. Stefana Stuligrosza. Od tego czasu jest zapraszany na solowe recitale pieśni i koncerty oratoryjne, w Polsce i za granicą. Koncertował w niemal wszystkich krajach Europy. Współpracował z cenionymi pianistami: Andrzejem Tatarskim, Marcinem Koziakiem, Piotrem Różańskim, oraz dyrygentami: Janem Tomaszem Adamusem, Krzysztofem Pendereckim, Stefanem Stuligroszem, Piotrem Sułkowskim, Federico Maria Sardellim, Allesandro de Marchi, Poul McCreeshem, Joshua Riffkinem, Andrew Parrotem, Vincentem Dumestrem, Fabio Bonizzonim.

W roku 2008 zadebiutował na scenie podczas Barbakanfestival w Krakowie, kreując partie Harbiego Almavivy w operze Wesele Figara W. A. Mozarta. W roku 2009 i 2010 występował na Międzynarodowym Festiwalu Wokalnym Belcanto w Nałęczowie, gdzie zdobył główną nagrodę Złotego Słowika, nagrodę publiczności i nagrodę Związku Artystów Scen Polskich. W roku 2010 otrzymał stypendium Opera Studio w Teatrze im. G. Verdiego w Pizie, gdzie w sezonie artystycznym 2010/2011 śpiewał partie Maestra w operze "Le convenienze e inconvenienze teatrali" G. Donizettiego. Partię tą śpiewał także w teatrach Toskanii: Lucca i Livorno.

Sebastian Szumski koncertuje w kraju i za granicą. Ma w swoim dorobku liczne nagrania radiowe, telewizyjne i płytowe, wśród których do najważniejszych należą, CD z Weihnachtsoratorium J.S. Bacha z Arte dei Suonatori, DVD Z III Symfonią Kopernikowską H. M. Góreckiego, CD z wszystkimi motetami J.S. Bacha, nagranymi w solowej obsadzie dla cenionej francuskiej wytwórni Alpha, a także nagranie CD oratorium Quo Vadis, Feliksa Nowowiejskiego, ze światowej sławy śpiewakami, Aleksandrą Kurzak i Arturem Rucińskim, pod dyrekcją Piotra Sułkowskiego. Posiada w repertuarze utwory od renesansowych polifonii po kompozycje współczesne, w tym liczne cykle pieśni, solowe partie oratoryjne oraz solowe partie w operach Haendla, Purcella, Mozarta, Donizettiego, Moniuszki. W ostatnich latach specjalizuje się w wykonywaniu muzyki epoki baroku, czego dowodem jest współpraca z takimi zespołami jak Arte dei Suonatori, La Poem Harmonique czy La Risonanza. Obecnie jest kameralistą i solistą cenionego zespołu Capella Cracoviensis.

Źródło: filharmonia.olsztyn.pl

 

Telefon
89 527 51 75
Adres
Bartosza Głowackiego 1, 11-041 Olsztyn, Polska

Wspierane przez iCagenda

 

CoGdzieKiedy,
Olsztyn,
Warmińsko-Mazurskie
Polska

Telefon: 504 707 227
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Strona: www.cogdziekiedy.olsztyn.pl

O Nas

Portal informacyjny miasta Olsztyna. Znajdziesz tutaj informacje o spektaklach, filmach, koncertach, wystawach i wielu innych wydarzeniach odbywających się w naszym mieście.

W zasadzie nie zajmujemy się polityką, ani codziennymi informacjami skandalizującymi. Jednak czasem możemy zrobic odstępstwo od tej reguły.

Niedziela, 19.05.2024