Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
2
Data : Poniedziałek, 2 grudnia
18
23
24
25
26
28
29

Trening Umiejętności Dbt Dla Osób Wrażliwych Emocjonalnie

Warsztaty, Kursy
Termin: środa, 4 grudnia 18:00

Miejsce: Przestrzeń Psychologii Zdrowia Grażyna Kulka Olsztyn, ul.Prosta 38 pok.309

W czym może Ci pomóc?
- - Jesteś osobą wrażliwą, nadwrażliwą, często cierpisz z powodu, tego co czujesz w codziennym życiu?
----Twoja wrażliwość emocjonalna sprawia, że codzienność jest nie do udźwignięcia, angażujesz się w zachowania, które są dla Ciebie szkodliwe, a Twoje relacje są nie satysfakcjonujące albo są dla Ciebie źródłem cierpienia.?
----Często od najmłodszych lat słyszysz: policz do dziesięciu, weź się w garść, musisz być silna/ silny, opanuj się, odpuść sobie….i dalej czujesz, że emocje mają nad Tobą władzę, obserwujesz innych jak sobie radzą z emocjami a Ty ciągle masz poczucie winy, że tego nie potrafisz?
-----Zaczynasz wierzyć, że kontrolowanie emocji jest łatwe, tylko Ja sam/a jestem manipulantem, jestem zła, leniwa, jakaś nieudana, i niedostosowana do świata?
-----Często czujesz pustkę wewnętrzną, napięcie, samotność, kryzys? Którą zapełniasz poprzez takie środki jak: alkohol, narkotyki, kompulsywne jedzenie, seks, zakupy, nadmierną aktywność sportową, pracę, samouszkodzenia.
I na chwilę się wyciszasz, ale potem przychodzi jeszcze większa pustka……
Wiele z tych problemów może się wiązać z trudnościami, które psychologowie i psychoterapeuci określają problemami z regulacją emocji. To nie Twoja wina !!!! Zobacz co się dzieje w Twoim mózgu:
Układ Limbiczny- odpowiada za regulację emocji, i konkretne stany emocjonalne (zadowolenie, przyjemność, czy strach).
Ciało Migdałowate – prymitywna część mózgu, która reguluje strach i agresję. Jest bardzo ważnym narzędziem przetrwania, tak jak wszystkie nieprzyjemne emocje, może pomóc nam przeżyć w niebezpiecznej sytuacji.
Skany mózgów osób nadwrażliwych pokazują, że ich ciało migdałowate jest zdecydowanie mniejsze niż w ogólnej populacji. Im mniejsze ciało migdałowate, tym bardziej są wrażliwe i nadaktywne.
Dlatego, kiedy ktoś nadwrażliwy doświadcza emocji, będzie ona bardziej intensywna niż u innych osób i dłużej dochodzi do równowagi.
Hipokamp - wiąże się z pamięcią długo i krótkoterminową, orientacją przestrzenną i co najważniejsze analizuje dane powiązane z emocjonalnymi reakcjami. Czyli to hipokamp „decyduje” czy bodźce zewnętrzne wywołają reakcję „walki i ucieczki”, czy nie.
Osoby nadwrażliwe, mają hipokamp stale pobudzony. Dlatego często błędnie interpretują neutralne bodźce jako zagrożenie i przekazują informacje o zagrożeniu do ciała migdałowatego, częściej widzą otoczenie jak niebezpieczne, co nie musi być prawdą.
Oś podwzgórze-przysadka-nadnercza czyli układ podwzgórze, przysadka mózgowa i gruczoły obwodowe. Każdy z tych organów współpracuje ze sobą, by utrzymać homeostazę (równowagę) organizmu, szczególnie w radzeniu sobie z codziennym stresem. Odpowiada za produkcję kortyzolu (hormon stresu), a badania pokazują, że osoby nadwrażliwe mają wyższy poziom kortyzolu we krwi. To oznacza, że te osoby na co dzień odczuwają więcej stresu, gorzej sobie z nim radzą, jakby były w ciągłym zagrożeniu.
Kora Przedczołowa - odpowiada za rozumowanie, podejmowanie decyzji, ale również hamowanie naszych bardziej prymitywnych odruchów i instynktów. Mózgi nadwrażliwych, mają korę przedczołową mniej efektywną, stąd wiele z tych osób nie radzi sobie ze swoją impulsywnością.

Jak można sobie pomóc? Rozwiązanie…..

Polecam: Terapia Trzeciej Fali
DBT jest współczesną terapią dialektywno -behawioralną. Skupiamy się w niej na tym, by poprawić życie tu i teraz. Zmieniamy zachowanie, emocje, myśli, uczymy się akceptacji i uważności. Dzięki temu możemy stać się silniejsi emocjonalnie.
Trening Umiejętności DBT uczy konkretnych technik, umiejętności, ćwiczeń: regulacji emocji, zmiany zachowania, zmniejszania impulsywności, radzenia sobie w relacjach, kryzysach, akceptowania siebie i rzeczywistości.
Pomaga w:
Dysregulacja emocji – tendencja do przeżywania bardzo silnych i bolesnych emocji: głębokiego smutku, silnej złości, przytłaczającego wstydu czy obezwładniającego lęku. Emocje które dla innych ludzi są po prostu sygnałem do działania, dla Ciebie są przytłaczające.
Trudności w relacjach – przez to, że reakcje emocjonalne niektórych osób mogą być silne, utrudniają funkcjonowanie w relacjach społecznych, pojawia się lęk przed porzuceniem, silna złość, co sprawia, że osoba może reagować słowami lub czynami nie do zaakceptowania przez innych. Zachowanie mogą być nieadekwatne, nieracjonalne.
– Impulsywne zachowania – ból i cierpienie emocjonalne mogą być tak silne, że szukamy szybkich sposobów przynoszących ulgę. Dokonuje samookaleczeń, żeby uniknąć cierpienia psychicznego. Podejmuje próby samobójcze, bo cierpienie wydaje się nie do zniesienia a samobójstwo wydaje się jedyną drogą ucieczki. Angażuje się w przypadkowe czy niebezpieczne relacje seksualne, aby poradzić sobie z pustką i osamotnieniem. Może to być alkohol i inne używki, kompulsywne jedzenie, praca, ćwiczenia fizyczne.
Jeśli czujesz, że trening umiejętności DBT dla osób, które cierpią z powodu intensywnych emocji, są wrażliwe jest dla Ciebie i jesteś gotowy spotykać się 1 raz w tygodniu na 2 godziny w bezpiecznej przestrzeń w której możesz być sobą, by przeszkód ćwiczyć i poznać inne osoby podobne do Ciebie.
ZAPRASZAM
Trening Umiejętności DBT 2019/2020
Warsztaty prowadzone są w grupie, uczymy się i ćwiczymy nowe metody radzenia sobie. Warsztaty podzielone są tematycznie, na 4 moduły: regulacja emocji, umiejętności interpersonalne, kryzys i stres, uważność. Moduł trwa 8 tygodni.
I MODUŁ - REGULACJA EMOCJI (październik – grudzień 2019)
Większość problemów takich jak kompulsywne jedzenie, picie alkoholu, zażywanie narkotyków, leków, wybuchy złości bierze się z nieumiejętnego regulowania emocji. Pierwszym etapem jest dokładne nauczenie się własnej mapy emocjonalnej, nauczenie się potrzebnego dystansu, by mieć możliwość zmiany zachowania w trakcie wybuchu emocjonalnego, wtedy przestajesz być niewolnikiem własnych uczuć a masz wybór, jak się zachować.
Osoba o intensywnych emocjach, nadwrażliwa zawsze będzie miała bogate życie uczuciowe, ale na Treningu DBT dostanie narzędzia, dzięki którym zapanuje nad reakcjami, których wcześniej nie kontrolowała.
ZAPISY, Zasady, Organizacja
Grupa trwa 2 godziny, w środy godz.18.00-20.00 Stare Miasto Olsztyn, ul. Prosta 38 prowadzące: mgr Grażyna G. Kulka z kootrenerem. Dozwolone jest 50% nieobecności.
Między modułami robimy zwykle 2 tygodnie przerwy.
Kolejny: II MODUŁ: Umiejętności interpersonalne styczeń -marzec 2020.
III MODUŁ: Kryzys i stres marzec maj 2020,
IV MODUŁ maj – lipiec 2020.

Wpłaty dokonujemy przed każdym modułem.
Cena za MODUŁ – 750 zł (8 tygodni x 2h) plus sesje wspierające
Wpłata do 30.09 zniżka 650 zł
Zgłoszenie na prv sms 600 609 868 lub MSN/FB. Zgłoszenia do dnia 25.10 .2019
Zakwalifikowanie do grupy po indywidualnej konsultacji z psychologiem.
Miejsca na grupie są ograniczone (maksymalnie 10 osób) o miejscach decyduje kolejność zgłoszeń (zgłoszenie=opłata).

Prowadząca: mgr Grażyna G. Kulka. Psycholog, konsultant psychobiologii, praktyk i trener umiejętności DBT, własna praktyka psychologiczna Pracownia Psychologii Zdrowia.

 

Adres
Prosta 38, 11-041 Olsztyn, Polska

 

Mapa


Wspierane przez iCagenda

 

CoGdzieKiedy,
Olsztyn,
Warmińsko-Mazurskie
Polska

Telefon: 504 707 227
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Strona: www.cogdziekiedy.olsztyn.pl

O Nas

Portal informacyjny miasta Olsztyna. Znajdziesz tutaj informacje o spektaklach, filmach, koncertach, wystawach i wielu innych wydarzeniach odbywających się w naszym mieście.

W zasadzie nie zajmujemy się polityką, ani codziennymi informacjami skandalizującymi. Jednak czasem możemy zrobic odstępstwo od tej reguły.

Sobota, 07.12.2019