Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
10
Data : Czwartek, 10 października
11
Data : Piątek, 11 października
12
Data : Sobota, 12 października
19
Data : Sobota, 19 października

Jesienny Kurs Uważności Mbsr

Warsztaty, Kursy
Termin: czwartek, 24 października 17:00

Miejsce: Anahaj Centrum Samoświadomości ul. Struga 2, 10-270 Olsztyn

Stres może stać się naszym sprzymierzeńcem, a jesień to być może najlepszy moment, by nauczyć się lepiej zarządzać stresem - zyskamy wtedy szansę zobaczenia świata w lepszych barwach, pomimo szarości za oknem.

CO TO JEST KURS MBSR?

8-tygodniowy kurs redukcji stresu MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction) to certyfikowany program redukcji stresu, opracowany przez Jona Kabat-Zinna, profesora neurobiologii w Klinice Redukcji Stresu przy Uniwersytecie w Massachusetts. Program ten od 40-tu już lat cieszy się ogromną popularnością w zachodnim świecie, pomagając jego uczestnikom nauczyć się radzenia sobie ze stresem, przytłoczeniem, napięciem i lękiem. Pomaga też nauczyć się widzieć świat na nowo, zatrzymywać się i skupiać na tym, co dzieje się naprawdę tu i teraz, zamiast tkwić w nierealnym świecie, nakręcanym przez kołowrotek własnych myśli.

KORZYŚCI Z KURSU:

- lepsze radzenie sobie ze stresem, lękiem, napięciem
- umiejętność uspokajania swoich myśli
- lepsza koncentracja, pamięć i kreatywność
- rozpoznawanie swoich nawykowych, niesprzyjających schemtaów działania i myślenia
- umiejętność zatrzymania
- nawiązanie kontaktu z własnym ciałem
- lepsze rozpoznawanie swoich myśli i emocji
- poczucie szczęścia i spokoju wewnętrznego
i wiele innych.

STRUKTURA KURSU:

Kurs składa się z 8 cotygodniowych 2,5-godzinnych sesji, jednego Dnia Uważności oraz codziennej praktyki własnej, niezbędnej do uzyskania pożądanych efektów. Odbywa się w zamkniętej grupie liczącej maksymalnie 12 osób. Bardzo ważne jest zachowanie ciągłości programu i odkrywanie z tygodnia na tydzień kolejnych aspektów uważności oraz stopniowe pogłębianie praktyki. Skuteczność formuły kursu została sprawdzona i potwierdzona naukowo na tysiącach pacjentów amerykańskiej Kliniki Redukcji Stresu.

Zajęcia składają się przede wszystkim z prowadzonych praktyk, ukierunkowanych na zatrzymanie się i obserwację odczuć płynących z własnego ciała i umysłu oraz z otoczenia, wraz z wymianą spostrzeżeń po praktyce. Ćwiczenia praktyczne to różne formy całkowicie świeckiej, prowadzonej medytacji, która umożliwia podróż w głąb siebie.

DLA KOGO JEST TEN KURS

- Dla chronicznie zestresowanych
- Dla niepewnych siebie
- Dla poszukujących wewnętrznego spokoju
- Dla pragnących lepiej poznać własne mechanizmy reagowania i działania
- Dla zmagających się z ciągłym niepokojem
- Dla nieumiejących odpoczywać
- Dla pragnących poprawić swoje relacje z bliskimi, zaczynając od siebie
- Dla zmagających się z chronicznym bólem i/lub bezsennością

MIEJSCE

Olsztyn, Anahaj Centrum Samoświadomości ul. Struga 2 (przecznica ul. Okrzei na Zatorzu)

TERMINY SESJI GRUPOWYCH PODCZAS KURSU (czwartki)
24.10.2019 godz. 17:00 - 19:30
31.10.2019 godz. 17:00 - 19:30
7.11.2019 godz. 17:00 - 19:30
14.11.2019 godz. 17:00 - 19:30
21.11.2019 godz. 17:00 - 19:30
28.11.2019 godz. 17:00 - 19:30
Dzień Uważności (sobota) 30.11.2019 godz. 10:00 - 17/18 (wyjazdowo, poza Olsztynem)
05.12.2019 godz. 17:00 - 19:30
12.12.2019 godz. 17:00 - 19:30

INWESTYCJA

Cena kursu wynosi 860 zł - obejmuje spotkania w grupie oraz wszystkie materiały i nagrania potrzebne do praktyki własnej. W celu rezerwacji miejsca należy wpłacić zadatek w wysokości 260 zł. Resztę kwoty należy wpłacić przed rozpoczęciem się kursu, w całości lub w 2 ratach (szczegóły bezpośrednio u nauczycielki).

Jak zapisać się na kurs:
Krok 1: Zadzwoń do mnie (tel. 603208030), żeby upewnić się, czy są wolne miejsca w tej grupie. Jeśli tak, umówimy się na spotkanie lub porozmawiamy telefonicznie. Opowiem Ci o kursie i z czym on się wiąże. Wykluczymy też ewentualne przeciwwsazania do udziału. Wtedy upewnisz się, czy chcesz i możesz uczestniczyć w tej edycji.
Krok 2: Wypełnij formularz zgłoszeniowy dostępny tutaj: http://mindfulness.olsztyn.pl/kurs-mbsr/ (Pasek: "Wypełni zgłoszenie do programu MBSR") elektronicznie lub odręcznie, jeśli się spotkamy.
Krok 3: Wpłać zadatek w wysokości 260 zł.
Krok 4: Zaplanuj czas na uczestniczenie w zajęciach i na własną codzienną praktykę w domu (do 1 godziny dziennie).

PROWADZĄCA

Marta Markocka-Pepol, olsztynianka, nauczycielka MBSR certyfikowana w The Institute for Mindfulness-Based Approaches z siedzibą w Niemczech we współpracy z Polskim Instytutem Mindfulness (POLIM); od 12-tu lat zgłębia uważność poprzez ruch jako praktykująca joginka, od kilku lat również w ramach medytacji Mindfulness. Na co dzień nauczycielka i tłumaczka jęz. angielskiego (współpracująca z Polskim Instytutem Mindfulness, Mindful Voice, Mindfulness Association). Więcej o prowadzącej na www.mindfulness.olsztyn.pl

Kurs MBSR nie jest formą terapii i nie może jej zastąpić. Jest natomiast często bardzo pomocny w radzeniu sobie ze stresem, lękiem, i napięciem.

 

Adres
Andrzeja Struga 2, 11-041 Olsztyn, Polska

 

Mapa


Wspierane przez iCagenda

 

CoGdzieKiedy,
Olsztyn,
Warmińsko-Mazurskie
Polska

Telefon: 504 707 227
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Strona: www.cogdziekiedy.olsztyn.pl

O Nas

Portal informacyjny miasta Olsztyna. Znajdziesz tutaj informacje o spektaklach, filmach, koncertach, wystawach i wielu innych wydarzeniach odbywających się w naszym mieście.

W zasadzie nie zajmujemy się polityką, ani codziennymi informacjami skandalizującymi. Jednak czasem możemy zrobic odstępstwo od tej reguły.

Niedziela, 20.10.2019