Mon | Tue | Wed | Thu | Fri | Sat | Sun |
---|---|---|---|---|---|---|
3
Data :
Wtorek, 3 kwietnia
|
8
Data :
Niedziela, 8 kwietnia
| |||||
10
Data :
Wtorek, 10 kwietnia
| ||||||
Repertuary
Kategorie
Miejsca
Jack Strong
Wygląda na to, że Władysław Pasikowski po raz kolejny stanął na wysokości zadania. Film „Jack Strong" narobił w mediach sporo zamieszania. Szpieg Ryszard Kukliński – bohater czy zdrajca? Będąc co prawda zmęczonym tym szumnym ostatnimi czasy pytaniem ostatecznie wybrałem się do kina. Reżyser udziela tu jednoznacznej odpowiedzi – Kukliński to bohater... i ja też jestem tego samego zdania.
Smak Curry
Zaniedbana młoda żona Ila chce odzyskać zainteresowanie męża, gotując mu pyszne obiady. Sajaan, zrezygnowany wdowiec w średnim wieku, szykuje się do emerytury. Ta dwójka „spotka się”, gdy jeden z mumbajskich Dabbawala – posłańców w lokalnym systemie dostarczania jedzenia do biur –pomyli się.
Pod mocnym aniołem
Film w rękach Smarzowskiego to pożar. A literatura w rękach Pilcha - to słodka zagłada. W tym wydaniu przynajmniej dla alkoholików. Obaj panowie zjedli ze sobą co najmniej beczkę soli. Dużo przelewa się w ciągu tych 109 minut. Wszelkiego rodzaju fekalia, wszelkiego rodzaju uczucia, wszelkiego rodzaju alkohol, wszelkiego rodzaju uniesienia. I żadnej litości dla alkoholików.
Za tych, co na morzu
Bohaterem filmu jest Aaron (George MacKay), młody rybak mieszkający w niewielkiej osadzie na wybrzeżu Szkocji. Udaje mu się uratować z tajemniczego wypadku na morzu, w którym giną wszyscy pozostali członkowie załogi, w tym jego brat. Mieszkańcy wioski pod wpływem przesądów zaczynają obarczać go winą za całe zdarzenie. Aaron nie chce pogodzić się ze śmiercią brata i wyrusza na jego poszukiwania.
Nimfomanka
Kilka sekund przed seansem do sali zagląda pracownik kina i mówiąc "No dobrze, to zaczynamy proszę państwa", zamyka salę kinową wypełnioną pięcioosobową publicznością. Pomyślałam, że nie wiem czego po takim otwierającym komentarzu powinnam się spodziewać. Ten sam komentarz mogłam przecież usłyszeć od pracownika diabelskiego młyna, który dobrze wie, co zaraz stanie się z klientami.
Historie rodzinne
„Historie rodzinne" to film nominowanej do Oscara scenarzystki i reżyserki Sary Polley. Kanadyjska aktorka, reżyserka i scenarzystka tym razem wcieliła się w podwójną rolę: filmowca oraz detektywa, aby opowiedzieć o swoich rodzicach przez pryzmat relacji między kobietą i mężczyzną. To opowieść o dwóch pokoleniach rodziny Polleyów...
Płynące wieżowce
„Płynące wieżowce" to historia Kuby (Mateusz Banasiuk), który prowadzi poukładane życie studenta, ma dziewczynę Sylwię (Marta Nieradkiewicz). Jego świat wywraca się do góry nogami, gdy poznaje Michała (Bartosz Gelner). Między chłopakami rodzi się emocjonalna więź, a Kuba nieoczekiwanie odkrywa fascynację mężczyzną, co nie pozostaje bez wpływu na jego związek z Sylwią.
Ani słowa więcej
W czasach rodzin patchworkowych coraz częściej mamy większą lub mniejszą przyjemność spotykać się z byłymi żonami czy partnerkami naszych obecnych miłości. Ale czy można wpaść na pomysł aby sugerować się opinią „pani sprzed lat" w ocenie naszego partnera? W „Ani słowa więcej" widzimy, ze to może być pewna koncepcja na ochronę przed zawodem miłosnym.
Życie Adeli - Rozdział 1 i 2
„Życie Adeli Rozdział 1 i 2" odebrałam jako film artystyczny o ludzkiej emocjonalności. To obraz miłości, która mimo ukazania relacji pary homoseksualnej kobiet tak naprawdę nie ma płci. Opowieść dotyczy postrzegania współczesnych związków międzyludzkich i przedstawia historię młodej, wchodzącej w dorosłość z dużym apetytem na życie, Adele...
W imię...
Tam gdzie „psy tyłkami szczekają" zupełnie niedawno temu, bo dzisiaj, przed chwilą, a może właśnie trwa... ktoś pod ciężarem pewnej koncepcji kulturowej poci się, stęka i aż się zasapał. Zamiast wolności czy miłości wybrał sutannę, alkoholizm, dyskryminację, niewiedzę, smutek, rozczarowanie, kłamstwo w imię...
Blue Jasmine
Mistrz Allen znowu przemówił zabawnym i jednocześnie niezwykle smutnym językiem filmu. Jeżeli ktoś się zastanawia co u niego...Hmm... Nic się nie zmieniło w jego czarnym i smutnym widzeniu człowieka. Dalej pozbawiony złudzeń, tym razem dużo poważniej patrzy na swoich bohaterów.
Z miłości do…
„Z miłości do…” ważny i przejmujący ale też subtelnie dowcipny obraz przedstawiony w przejrzysty sposób bez montażowych i narracyjnych fajerwerków. Pokazuje siłę radości pomimo wszystko oraz niezwykły potencjał przestrzeni wieku dojrzałości życia.
Strona 3 z 4